31 Ekim 2008 Cuma

İlk Satürn Fotoğrafım

31 Ekim 2008, saat 05:10...Donuyorum.4'ten beri balkonda Satürn'ün karşı apartmanın çatısından yükselmesi için bekliyorum tabii boş da durmuyorum,ekipmanlarımı çıkarmışım, herşey hazır ve o an görünebilen çeşitli cisimleri inceliyorum.İlkin Mizar'a çevirdim teleskobumu ama ccd takılı olduğu ve bulucu dürbün teleskopla paralel olmadığı için yanlışlıkla Alioth'u çekmişim; sonra farkettim. Resimde sağ alttaki parlak yıldız Alioth.Yakınındaki yıldızları gösterebilmek için mozaik oluşturdum.İyi ki farketmişim sonra Mizar'a yönlendim ve çok güzel imajlar elde ettim. Sağdaki ikili yıldız Mizar'ın bileşenleri Mizar A ve Mizar B,en soldaki parlak yıldız ise Alcor. Eski zamanlarda insanlar bu çifte bakarak gözlerinin keskinliğini ölçerlermiş ve eğer her iki bileşeni de görebilirlerse gözlerinin yeterince keskin olduğu kabul edilirmiş.Tabii şimdi biliyoruz ki Mizar da kendi arasında dörde(!) ayrılıyor.Yani bu aslında beşli bir yıldız sistemi.
Veee en üstteki Saturn görüntüsü...Saat 5 olmuş; bir yandan uyku bir yandan soğuk ama olsun Satürn'ü gözlemek için hepsine değer..Yavaş yavaş çıkmaya başladı Saturn,ani bir hareketle teleskobu ona döndürdüm ve bilgisayar ekranında onu aramaya başladım; bulamadım..Webcamı çıkardım ve gözmerceğiyle baktım; sonuç tam bir Fiyasko!Beklediğim Saturn'ü göremedim, gördüğüm sadece ortasından çizgi geçen, küçük, netliği kötü bir diskti.Çeşit çeşit gözmerceklerini ve barlowu denedim ama gene de tatmin olduğum söylenemez.Gerçi beklentilerim çok da yüksek değildi ve buna benzer bir sonuçla karşılacağımı biliyordum ama gene de düşündüğüm gibi olmadı.Newtonların gezegen gözlemi için çok uygun olmadıklarını böylece bir kez daha görmüş oldum.Neyse gene de barlowu ve webcami taktım teleskoba ve diğer gözlemlerde olduğu gibi bu gözlemde de binbir çaba ve çeşit çeşit şekil alarak çekebildiğim takibi gayet kötü videolardan en iyisini işleyerek ilk Satürn fotoğrafımı elde etmiş oldum...

Hiç yorum yok: