28 Ocak 2009 Çarşamba

Sende mi Pardus?

Yıllardır kapitalist sistemin çocuğu windowsdan ve virüs,solucan,truva artık başka ne haltlar varsa, ne kadar çektiğimi ben bilirim.Belki de aylarca uğraştığım bir konuya ait dosyayı uyduruk bir virüs yüzünden kaybetmek ,artık neredeyse sıradan bir hal aldı.Bu işe sınırlı çözümler yok değil; antivirüs programları,internet security'ler,antispam'ler,antimalware'lar(var mı bilmiyom yoksa da ben uydurdum)...Ne kadar anti varsa kurdum.Hepsinin kendi çapında avantaj ve dezavantajları var.Ama herzaman birisinin altedemediği bir virüs çıkıveriyor.O zaman da sarıldığım şey format.E bu sefer de yedekleme sorunu vuku buluyor.Yedek harddisk yok,usb desen 4 gb, dvd desen eriniyorum dışarı çıkmak istemiyom,belki gecenin bir yarısı belki de acelem var(!).Bahaneler bitmez...Gene de format atardım, o kadar uğraştığım şey de harddiskin sektörleri arasında kaybolur giderdi..Sonra Fedore Core 5 diye -o zamanki görüşüme göre- uyduruk bir işletim sistemi yükledim bilgisayarıma.Ne var ki yanlışlıkla sabit diskin bütününe yüklemişim sistemi..Tabi beğenmedikten sonra windowsu tekrar yükledim ama nafile...Her defasında bilgisayar fedora ile açıyor kendisini..Bilgisayarcılara götürdüm,yapamadılar; adamların bildiği tek şey 25 ytl karşılığında format atmak bilgisayara...Son çare olarak garanti kapsamında olduğundan servise gönderdim, yeni harddsik takmışlar.Sağolsunlar biraz daha hızlısını takmışlar..:).

Bu ilk Linux faciasından sonra her ne kadar bu işe bulaşmayacağıma söz versem de kendi kendime, merakımdan olsa gerek Pardus denilen yiğitle tanıştım.Kurulumu fedora dan daha kolaydı,üstelik Türkçe, yerli malı...Uzun süre bana yedek alan sağlaması dışında kullanmadım, zira temel yazılımların çoğunu desteklemesine rağmen halen birçok spesifik programın pardus uyumlu olanı yok.Ama linux a karşı olan soğukluğum çok gerilerde kaldı.Gene de çok güvenmemek lazım..Birkeresinde sırf sistem dosyalarında bir iki ufacık(!) değişiklik yaptım diye format atmak zorunda kalmıştım ve haftalarca internet kafelerde indirmek için cefasını çektiğim koskoca Looney Tunes Golden Collection serisinin silinmesine sebebiyet vermiştim.Gerçi kendi hatam büyük, yedeklemeliydim..Bugün de aynı uyuşukluğumdan ileri geliyor, az kalsın çok önemli dosyaları kaybediyordum.İkinci Pardus'u yükledim de kurtarabildim ancak.Şu anda bilgisayarımda iki tane Pardus 2008 ve bir tane de xp yüklü.Pardusdan yazıyorum şimdi bu yazıyı.Neyse...Sorunları olmasına rağmen gene de seviyorum şu Linux zımbırtısını...

Hiç yorum yok: