5 Eylül 2009 Cumartesi

Mars - 03.09.2009

Efendim, Yanda gördüğünüz minicik nokta yüzyıllardır insanlığın aklını dünyadışı yaşam umutlarıyla olur olmaz meşgul etmiş kızıl komşumuz Mars'a ait. Gördüğünüz gibi yaşam maşam yok :) Vay efendim sistemde yaşam şeridinde bulunuyormuş vay efendim dünyaya fiziksel koşullar bakımından en çok benzeyen gezegenmiş... Atmosfer yeterli olmadığı sürece bişey yapamazsınız orada açık havada da yaşam bulamazsınız bunu bilir bunu söylerim. Bir de haberler çıkar Mars'da yaşam bulundu diye, gidin işinize Allah aşkına. Ha eğer Marsda birşekilde yaşam fidan vermişse ordaki çilekeş Marslıları tenzih ederim, benim lafım dünyalılara. Gelgelelim hayal dünyasında da yaşamıyoruz şimdiye kadar yaşama dair bulunabilmiş çok sağlam bir kanıt yok zaten koşullarda elverişli değil. Nerden geldim lan ben bu konuya. Bir de her sene Ağustos aylarında muhakkak dolaşır e-postalarla, Mars Ay'dan büyük gözükecekmiş diye..Yok efendim öyle birşey. Olsaydı şimdi yaşamıyor olurdunuz zaten. Çünkü öyle görünebilmesi için Mars'ın yörüngeden çıkıp dünyaya doğru gelmesi gerekirdi. Neyse... Geçelim Mars gözlemlerime. Herzamanki gibi yetersiz ekipman, gözlem zamanı sınırlaması, karşı komşular ve atmosferimizin kalite seviyesi yine küfür ettirdi bana. Ama sabır astronomun niteliklerinden biridir. Ne kadar kötü şartlar olursa olsun eldeki imkanları en iyi kullanmak gerek. Yandaki görüntüde küçük karedeki görüntüyü orijinal fotoğrafı sayısal olarak büyüterek ve işleyerek elde ettim. Mars'ın tipi kaymış evet ama yüzeyinde de bazı şekiller oluşuverdi. Anaaa Marslılar bunlar :) Bazı şekiller inşa etmişler gezegenleri üzerine bize birşeyler söylemek istiyorlar. Anladım.. "Gelip de kendi gezegeniniz gibi bizimkini de mahvetmeyin" diyorlar, "bizi rahat bırakın...". Belli zaten Mars'daki surat da üzgün farkettiyseniz...

Hiç yorum yok: