4 Eylül 2009 Cuma

Messier 103 - 22.08.2009

Efendim, gözlem şenliğinden geldikten sonra hemen teleskobumun başına geçmek suretiyle birtakım gözlemlere başlamama rağmen tipik ihmalkarlığım gene üstün geldi ve bu gözlemleri buloguma eklememi ertelememe sebep oldu. Bu erteleme meselesini "İki takma,üç dolgu" konusunda değinmiştim. Ve gün geldi çattı: O iki dişten biri yerinden men edildi. Fotoğrafta sol alt azı dişimi avcumun içinde görüyorsunuz efendim. Hüzünlenmemek elde değil. Kökü ne kadar da büyükmüş deyil mi? Zaten dişimi gördükten sonra kapıldığım pişmanlığı anlatamam. Biyonik adam olma yolunda ilerliyorum. Hayırlısı...

Geçelim gözlemlere... Artık ekipmanın yetersizliği beni sıktıracak seviyeye ulaştı. Bu imkanlarla yapabileceğim çoğu denemeyi/testi yerine getirdim ve en azından sipariş ettiğim motor sürücü gelene kadar da çok değişik fotoğraflar çekebileceğimi pek sanmıyorum. 20 Ağustos günü 23:50 de çektiğim bu görüntüde bir şeye değinmek isterim. Resimde gördüğünüz en sönük yıldızın parlaklığı yaklaşık 13 kadir. Bu beni oldukça şaşırttı çünkü teleskobun görebileceği limit parlaklık 13.4 kadir! (7.5 + 5 LOG 15.24 = 7.5 + (5x1.18) = 13.4) Görüntüyü daimi teleskobum Celestron Omni XLT 150 'ye taktığım Philips SPC 900NC ile aldım.

Hiç yorum yok: